Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Bestuur

woensdag 7 september 2022

20:00 - 22:30
Locatie

Raadszaal

Voorzitter
Kevin de Jonge
Eind
woensdag 7 september 2022 15:45
Toelichting

Commissiegriffier: Eleonore Karman

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Belangstellenden kunnen deze bijeenkomst live volgen via de webcast: www.gouda.nl/raad

  2. 3

  3. 4

  4. 5

    De raad wordt voorgesteld t.a.v. het horecabeleid een aantal beleidskeuzes te maken die over de vestiging van horecazaken in de binnenstad van Gouda gaan vanuit een ruimtelijk-economisch perspectief. Daarnaast zijn als nieuwe categorie horeca de afhaal- en bezorgzaken opgenomen.
    Nb 1
    Uitbreiding tijdelijke terrassen maakt geen onderdeel uit van deze visie, hiervoor is op een later moment een separaat raadsvoorstel voorzien.
    Nb 2
    Er wordt nog gewerkt aan een nieuw horecaconvenant.
    Onderwerpen als veiligheid, toegankelijkheid (o.a. toiletten), duurzaamheid (o.a. terrasverwarming) etc. zullen daar deel van uit gaan maken.


    Indien men zich voor 7 september 12.00 uur meldt bij de griffie (griffie@gouda.nl of tel. 0182-589197) kunnen belanghebbenden inspreken en daarmee de commissieleden van nadere informatie voorzien.

  5. 6
    21.30 - 21.45 uur Pauze
  6. 7

    De raad heeft aangegeven meer grip te willen krijgen op de planning van raadsvoorstellen die vanuit het college worden aangeboden. Deze zogenoemde langetermijnplanning is besproken in de agendacommissie.
    Een toelichting op het proces zal namens de agendacommissie verzorgt worden door Gert van de Brink.

  7. 8
    Rondvraag (conform artikel 11, verordening op de commissies)
  8. 9
    Sluiting