Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Commissie Bestuur

woensdag 7 oktober 2020

20:00 - 23:00
Locatie

Raadszaal

Voorzitter
Martijn van der Wind, Max de Groot
Toelichting

Commissiegriffier: Jacoline Holdijk
College: burgemeester Pieter Verhoeve, wethouder Thierry van Vugt

Uitzending

Agendapunten

  1. 1

    Pers en belangstellingen kunnen deze raadsbijeenkomst ivm de Corona maatregelen niet bijwonen.
    Deze vergadering is ivm het belang van openbaarheid wel voor iedereen te volgen via een live-uitzending: www.gouda.nl/ris

  2. 2
    Vaststelling agenda
  3. 3
    Vaststelling besluitenlijst
  4. 4
    Toezeggingenlijst
  5. 5

    01 Ingekomen stukken: Bestuur

    Onderwerp
    Overlast Bluetooth geluidsdragers
  6. 6

    Op 27 juli heeft de Schouwburg bericht ontvangen dat zij aanspraak kunnen maken op € 435.702 op grond van de landelijke ‘Regeling aanvullende ondersteuning culturele en creatieve sector COVID- 19’.Ondanks dat de kans op deze middelen klein was, is dit na een intensieve gezamenlijke lobby door de Schouwburg en gemeente alsnog gelukt. Een belangrijke voorwaarde voor het daadwerkelijk verkrijgen van dit bedrag is een gelijke matchingsbijdrage.
    Op 19 mei 2020 nam het college al een principebesluit over het inzetten van huurkorting als matchingsbijdrage, in het geval dat de schouwburg aanspraak kon maken op een rijksbijdrage (3993). Nu dit het geval is dient het college een definitief besluit hierover te nemen en de raad te betrekken.

  7. 7

    Dit voorstel gaat over het vaststellen van criteria om per categorie huurders maatwerk te bieden ten aanzien van een huurkorting of betalingsregeling.
    stelt de raad van de gemeente Gouda voor te besluiten tot:
    • Het instemmen met het inzetten van de Algemene reserve ter dekking van de te verlenen huurkortingen aan de betreffende huurders van gemeentelijke accommodaties over de periode tot 1 juli 2020;
    • De financiële consequenties verwerken bij het tweede ijkmoment 2020.

  8. 8
    21.30 - 21.45 uur Pauze
  9. 9

    Aanleiding voor de vaststelling van een nieuwe Algemene plaatselijke verordening (APV) betreft in de eerste plaats de Wet aanpak woonoverlast en de wenselijkheid van een aantal nieuwe ondermijningsartikelen. De VNG heeft in de zomer van 2018 een gemoderniseerde model-APV opgesteld en daarin in de zomers van 2019 en 2020 wijzigingen doorgevoerd. Daarbij ligt de wens om de APV te dereguleren, mede gelet op de motie die de vorige raad hierover in 2017 heeft aangenomen. Tot slot worden juridisch-technische wijzigingen doorgevoerd.
    In verband hiermee wordt de raad verzocht om een nieuwe APV vast te stellen.

  10. 9
    Rondvraag (conform artikel 11, verordening op de commissies)
  11. 10
    Sluiting